Преди всичко – качество!
Един от синовете на Оле Кирстен (създателят на най-популярните играчки за деца в света ЛЕГО) Годтфред, доставя пратка с дървени патици на гарата. Връща се и гордо казва на баща си, че е успял да спестил пари на фирмата. Баща му го изслушал внимателно с интерес. А след това го попитал какво толкова е направил, а синът му отговаря:
„Боядисах патиците само с два слоя лак, а не с три, както обикновено го правим!“
Баща му в яростта си отговаря:
,,Веднага ще отидеш и ще вземеш играчките, ще ги боядисаш с 3 слоя боя, ще ги опаковаш и ще ги върнеш обратно на гарата“
Така бащата дава на синовете си важен урок. След случката синът му Годтфред дори решава да вземе думите на баща си и да ги превърне в новото мото на компанията. Изработва ги като дървен знак и ги окачва на стената във фабиката, за да напомня на служителите за приоритета на компанията към качеството.
Горе вляво се вижда новия слоган на компанията. букв. превод ,,Само най-доброто е достатъчно добро“.
Играчките се изработват от най-добрите материали, така че децата да играят дълги години с тях. Използва се буково дърво, което се суши на въздух в продължение на две години, след което се суши в пещ за три седмици. После се изрязва, шлайфа, полира и накрая се боядисва.
Kaчество във всеки детайл
Отношението към качеството на ЛЕГО се доказва и в първите дни на моделирането на пластмасовите модели. Както добре знаем след като избухва пожар във фабриката на ЛЕГО, наред с други събития, основния материал дърво се заменя с пластмаса.
Компанията се фокусира не само върху крайния завършен продукт – играчка за деца. Но и в изграждането на система, която да се заиграва с креативността и любопитството на децата.
Но за тази система, се нуждаят от по-голяма произведителна мощ. Която да произвежда калъпи за различните компоненти. Затова се създава отдел, който да се занима само с проектирането на различни елементи към играчките.
Звено за изготвяне на отливки за играчките на Лего през 1957г.
По-голямата ефективност и автоматизацията ускоряват производствения процес, но също така увеличават риска от грешки. Качеството обаче няма да бъде компрометирано. Отдел за контрол на качеството с персонал от 13 души е създаден през 1963 г. Качеството винаги е било една от ключовите ценности на компанията – още от деня, в който Оле Кърк Кристиансен създава бизнеса през 1932 г.